My Blog List

Wednesday, March 28, 2012

Akukah YaNg BeRsaLAh??

Entah la... Tak tau kat mana salah dan silapnya? Aku sendiri tak tau. Sampai sekarang, masih lagi tertanya-tanya. Akukah yang bersalah? Di mana silap aku? Apa puncanya? Tak terjawab semua soalan tu. Tipulah kalau kata tak pernah ingat langsung pada dia. Kadang-kadang teringat jugak. Rindu sangat kat dia. Sesekali, bila rindu tu datang, mencengkam rasanya. Tapi, bila ingat apa yang dia buat kat aku, memang sakit hati. Geram, bengang, marah semua ada. Aku tak tau apa salah aku. Atau memang aku tak ada langsung dalam hati dia? Siapa aku di hati dia sebenarnya? Kalau betol aku  bukan sesiapa di hati dia, kenapa memberi harapan? Betapa kecewanya hati ni bila dapat tau dia dah bertunang dan bakal melangsungkan perkahwinan. Kenapa mesti aku dapat tau dari orang lain? Terus terang, masa tu memang rasa down sangat. Kecewa, terluka. Apa makna semua ni? Macam mana nak bangkit dari kekecewaan tu? Ya Allah...beratnya dugaan-Mu waktu itu. Semangat hampir hilang. Dia pergi tanpa pesan. Tak tinggalkan jejak. Aku merana sorang diri. Payahnya mencari kekuatan diri balik. Terluka sangat-sangat. Aku tau, aku bukan yang terbaik untuk kau. Tapi, tak boleh ke berterus terang? Please be a gentleman.

~ Pengalaman telah mendewasakan, mematangkan fikiran, pahit getir yang pernah kulalui, guruku sejati ~
~ Sejujur Mana Kata2/ Spring ~

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.